+371 200 350 77

info@abtest.lv

Top

Kāpēc no mājaslapas nav jēgas un ilgi tā neatpelna sevi?

Kāpēc no mājaslapas nav jēgas un ilgi tā neatpelna sevi?

Mājaslapa ir neatņemama biznesa sastāvdaļa un gandrīz katram uzņēmumam tā ir nepieciešama. Tātad, atkarībā no uzņēmuma lieluma, uzņēmējs meklē piemērotu mājaslapas izstrādātāju, kas atbilst viņa budžetam. Mazas kompānijas pērk mājaslapas par 150 eiro, lielāki uzņēmumi maksā par mājaslapu 500/1000/3000/5000 Eiro.

Un tad beigās mazliet vilties par to, ka nav tāda atdeve, kāda bija plānota, jeb ieguldītā nauda neatpelnās.

Galvenie iemesli, kāpēc mājaslapa neatpelna sevi: 1. Nav reklāmas; 2. Reklāma neatpelna sevi, jo izstrādājot mājaslapu nepareizi definēts mērķis.

Un šodien parunāsim par pareiza mērķa definēšanu.
Pēc būtības nav nekādas nozīmes par kādu summu jūs izstrādājat mājaslapu, jo rezultāts būs aptuveni viens un tas pats.
Jūs jautāsiet:
Bet Jāni , kā tas var būt ? Dārgāka mājaslapa labāk izskatīsies, būs iespējams vairāk kreatīvisma un citu foršu fīču, unikāls dizains utt.
Jā, protams, tā ir taisnība, ka dizains un fičas būs labākas un, iespējams, tas minimāli palīdzēs, bet uz galveno jautājumu: vai tā mājaslapa atpelnīs vai nē,visbiežāk atbilde būs NĒ.

Izstrādājot mājaslapu, uzņēmēji nosprauž šādus mērķus,lai:
– mēs būtu internetā un klients mūs redzētu
– attīstītu savu brendu, jo ir jauno tehnoloģiju laikmets
– būtu vairāk klientu – jaunāka, skaistāka lapa = vairāk klientu
– klienti redz cik mums labs produkts un cik mēs esam labi utt
– iepazīstinātu ar mūsu uzņēmumu un, ja būs interesanti, viņi paši sazināsies
utt.

Bet īstenībā uzņēmējs visbiežāk vēlas konkrētas lietas tikai ietērpt citos vārdos, lai
– klients veiktu zvanu
– klients uzrakstītu e-pastu un teiktu: pastāstiet man sīkāk, es esmu gatavs pirkt.
– klients veiktu pasūtījumu un apmaksātu

Bet ir taču lielie brendi Laima, Sony, Samsung – Kad kļūsiet par šādiem brendiem, tad arī domāsiet par brandingu, atpazīstamību, iepazīšanos ar preci – viņiem ir masveida kampaņas ar lieliem budžetiem un šeit tiek izmantotas citas stratēģijas un realizēti citi mērķi, bet par to kādā citā rakstā.

Kamēr jums ir mazi budžeti vai vidēji budžeti, ir izdevīgāki veidi kā naudu ieguldīt.

Mans personīgais uzskats ir, ka mājaslapai ir tikai šie uzdevumi:
1. savākt kontaktus ( e-pasts, telefons) pēc tam var sazināties un pārdot;
2. motivēt cilvēku , lai viņš sazinās ar jums ( pa e-pastu vai zvans uz ofisu) , lai varētu pastāstīt sīkāk.

Viss pārējais – attēli, teksti par produktu, iepazīstināšana ar uzņēmumu – ir tikai instrumenti. Galvenais ir nospraust mērķi un tad meklēt instrumentus.

Kā to panākt ?

1.Nospraust mērķi, kādu jūs vēlaties, lai mājaslapa sasniedz ( 1. vai 2. variants)
2. Saprast kādi instrumenti ir nepieciešami, lai to panāktu
3. Izstrādāt mājaslapas prototipu
4. Realizēt to
5. Ieguldīt naudu vai laiku, lai nodrošinātu ar klientiem

Ja bija noderīgs raksts, tad spied like un share

P.S.

Ja vēlies sīkāk uzzināt par to, kā veidot mājaslapas ar konkrētu mērķi, un , lai ieguldījumi atmaksājas, tad piesakies webinārām spiežot uz šī linka: https://www.facebook.com/events/1251529238253564/

Veiksmīgu dienu!
Jānis

Marketinga speciālists

- 7 gadu pieredze - mājaslapu izstrādē - 5 gadu pieredze - interneta mārketingā un pārdošanā - Mājaslapu izstrādes un uzlabošanas "Abtest" projekta vadītājs - Izstrādāti kopā 117 mājaslapu projekti - Augstākā izglītība - grāmatvedība, analīze, audits - 2 gadu mācības - praktiskajā psiholoģijā NLP