+371 200 350 77

info@abtest.lv

Top

Kā izstrādāt mājaslapu, kas būs efektīva un atpelnīs sevi ?

Kā izstrādāt mājaslapu, kas būs efektīva un atpelnīs sevi ?

Jebkuras efektīvas mājaslapas izstrāde sastāv no konkrētiem etapiem, kas ļauj mājaslapai gūt maksimālu atdevi un gūt rezultātus. Tāpēc šoreiz pastāstīšu par galvenajiem etapiem, kas ļaus Jums saprast no kā tie sastāv.

Galvenie etapi:

1. Mājaslapas mērķis;
2. Konkurentu un klientu analīze, lai apzinātos ieguvumus, ko sniedz jūsu produkts;
3. Satura izstrāde;
4. Prototipa izveide;
5. Dizaina izveide vai tā pielāgošana;
6. Tehnisko elementu programmēšana;
7. Mājaslapas testēšana;
8. Mērinstrumentu uzstādīšana;
9. Reklāmas palaišana;
10. Mājaslapas uzlabošana.

Tātad ķeramies klāt pie iztirzāšanas.

1. Mājaslapas mērķis:

Lai saprastu kādam mērķim ir jāizstrādā mājaslapa, ir jāsaprot , kāds uzdevums tai ir jāveic. Tādā veidā Jūs iegūsiet maksimālu labumu no Jūsu jaunās mājaslapas. Sīkāk rakstā par “Kāpēc mājaslapas nestrādā”

2. Konkurentu un klientu analīze, lai apzinātos ieguvumus, ko sniedz jūsu produkts:

Pirms sākot jebkādus izstrādes darbus ir jāsaprot, ko dara Jūsu konkurenti.

Tāpēc ir jāveic konkurentu analīze un jānoskaidro, ko piedāvā viņi un ko Jūs varat piedāvāt kā uzņēmums. Kā arī smelties noderīgas idejas no konkurentiem.

1. Ienāciet Google un ierakstiet atslēgas vārdu, kas raksturo Jūsu pakalpojumu
2.Apkopojiet visu nepieciešamo informāciju tabulā (piedāvājums, cenas, ieguvumi, atsauksmes, ar ko labāki nekā citi, utt.)
3. Izvēlaties labākās lietas, ko var aizgūt no konkurentiem
4. Izdomājiet, ar ko jūs varat atšķirties no konkurentiem

Klientu analīze ir nepieciešama, lai Jūs saprastu, ko Jūsu klienti vēlas un kādas viņu vajadzības Jūsu uzņēmums risina.

1. Noskaidrojiet , kas ir Jūsu mērķauditorija
2. Kādas problēmas ir Jūsu klientiem un kā Jūs tās varat atrisināt
3. Kādi ir produkta izvēles kritēriji
4. Noskaidrojiet kādi ir iebildumi Jūsu klientiem un uzrakstiet kā Jūs šos iebildumus varat atspēkot
5. Apkopojiet visu šo informāciju un daļa no satura jau ir izveidota

3. Satura izstrāde – foto, video, teksts

Satura izveidē izmantojiet iepriekš izmantotos analīzes datus, kas ļaus Jums vienkāršāk izveidot nepieciešamo saturu Jūsu lapai.

Nepieciešams izveidot šādus tekstus un materiālus:

1. Jūsu kompānijas unikālais piedāvājums;
2. Produkta ieguvumi
3. Produkta apraksts
4. Kontaktinformācija
5. Aicinājums uz darbību
6. Atsauksmes no klientiem ( foto)
7. Paveiktie darbi ( foto, apraksti)

4. Prototipa izveide

Kad Satura izstrāde ir paveikta, jāsāk sadaļu izstrāde. Sadaļas var izstrādāt tādās programmās kā:
• draw.io
• balsamiq

balasamiq

Izveidojiet skices, lai izvietotu Jūsu izstrādāto saturu. Izkārtojumu labāk veidojiet pēc paraugiem, ko jūs redzējāt konkurentu mājaslapās vai arī izmantojiet labākos piemērus interneta mārketingā. Tādā veidā iegūsiet lielāku atdevi no Jūsu mājaslapas.

Der iegaumēt:

1.Pēc prototipu izstrādes iesaku parādīt Jūsu klientiem mājaslapu un pajautāt vai viņiem ir saprotama informācija, ko jūs vēlaties teikt saviem klientiem. Tāpat arī noskaidrojiet vai viņiem ir kādi papildinājumi.
2. Prototipā vienmēr izmantojiet arī tekstu ko Jūs izmantosiet mājaslapā un vietās kur būs bilde lieciet piezīmes kāda tieši bilde būs.

5. Dizaina izveide vai tā pielāgošana

Kad prototips ir izveidots viss ir jāpārvērš mājaslapā:

1. Atdodam dizainerim , lai tas izveido mājaslapas dizainu un pēc tam pārvērš to sagatavē , ko nodod programmētājam un programmētājs šo dizainu pārvērš skaistā darbojošās lapā ar jums vēlamajām funkcijām.

2. Ja mājaslapu izgatavo uz gatavā sistēmā, kā piemēram, wordpress, tad vienkārši mājaslapas gatavais šablons tiek pielāgots Jūsu prototipam, lai iegūtu Jums vēlamo rezultātu.

Pluss wordpress nodrošina to, ka jūs saņemat satura vadības sistēmu, ko izmanto jaunu sadaļu izveidei, satura ,maiņai , foto un video pievienošanai.

6. Tehnisko elementu programmēšana

Ja ir nepieciešamas speciālas funkcijas, kā piemēram, formas, adaptīvais dizains, xml exporti, saslēgšana ar kādiem citiem servisiem, tad tiek izveidots tehniskais uzdevums ar vēlamajiem darbiem un tiek nodots tālāk programmētājam.

7. Mājaslapas testēšana

Mājaslapa ir gatava. Pirms palaišanas onlainā jāveic testi, lai izbēgtu no neveiklām situācijām.

Pēta šādas lietas:
1. Gramatika
2. Pārbauda vai lapa strādā uz visiem pārlūkiem un mobilajām ierīcēm
3. Pārbauda vai visas lapas atveras un korekti darbojas
4. Vai formas un visas citas funkcijas strādā

8. Mērinstrumentu uzstādīšana

Lai iegūtu maksimālu labumu gan no mājaslapas, gan reklāmas kampaņas mums ir jāuzstāda Google analytics, kas mums ļaus redzēt no kurienes un cik daudz atnāk apmeklētāji.

Kā arī dažādu citu informāciju, kas palīdz labāk saprast mūsu klientu un izveidot tādu mājaslapu, kur klienti atstāj savus kontaktus vai uzreiz ar Jums sazinās.

Galvenās programmas kuras izmantojiet:
• Google Analytics
• Yandex metrica

9. Reklāmas palaišana

Ju-hū mājaslapa ir pabeigta. Lai iegūtu klientus Jums ir jāizveido reklāmas kampaņa, lai lapa sāk sevi atpelnīt un Jūs gūtu peļņu.

Reklāmas iespējas:
• Google adwords
• Facebook lapa
• Facebook reklāma
• Draugiem.lv
• Savu klientu epastu bāze
• SEO optimizācija (rezultāts redzams ilgtermiņā)

10. Mājaslapas uzlabošana

Šo punktu aizmirst lielākā daļa uzņēmumu, jo viņiem liekas, ja mājaslapa ir izstrādāta tad tā sniegs maksimālo rezultātu.

Tāpat kā ar sporta mašīnām, ja to iegādāsieties rezultāts būs, bet tas nebūs maksimālais iespējamais.

Tāpēc lai tā labi darbotos ir jāveic uzlabojumi, lai gūtu maksimālu atdevi. Tas pats notiek arī ar mājaslapām. Tās pēc izstrādes jāuzlabo, balstoties uz Google analytics un Yandex metrica datiem.

Punktu ir daudz, bet katrs ir svarīgs, lai iegūtu maksimumu no jūsu mājaslapas. Katrs punkts ir svarīgs tāpēc izlaižot kaut vienu Jūs zaudējat savas mājaslapas efektivitāti.

Labāk vienreiz ieguldīt laiku, lai izstrādātu labu mājaslapu kas Jums nesīs klientus, nevis izstrādāt virspusēji un saņemt daļēju rezultātu no Jūsu lapas.

Ja raksts bija noderīgs, laiko un Dalies ar to sociālajos tīklos

P. S.

Ja vēlaties uzzināt, kā izveidot mājaslapu, kas dod par 2-3 reizēm vairāk klientu nekā standarta mājaslapa.

Tad izlasiet šo rakstu : http://blogs.abtest.lv/pml

Veiksmīgu dienu!

Jānis Z.

Marketinga speciālists

- 7 gadu pieredze - mājaslapu izstrādē - 5 gadu pieredze - interneta mārketingā un pārdošanā - Mājaslapu izstrādes un uzlabošanas "Abtest" projekta vadītājs - Izstrādāti kopā 117 mājaslapu projekti - Augstākā izglītība - grāmatvedība, analīze, audits - 2 gadu mācības - praktiskajā psiholoģijā NLP